۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

سرهنگ مومنی؛

پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می‌شود

پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می‌شود

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می‌شود و نصب والصاق آن بر روی خودروها و موتورسیکلت‌ها طبق قوانین کشوری اجباری و الزامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در خصوص ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی توضیح داد و گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و شناسنامه آن محسوب می‌شود و نصب والصاق آن بر روی خودروها و موتورسیکلت‌ها طبق قوانین کشوری اجباری و الزامی است.

وی افزود: وقتی فردی اعداد و ارقام و حروف آن را دستکاری می‌کند مسلماً این اقدام جرم تلقی می‌شود و سوال اینجاست که مگر کسی کد ملی و یا شماره شناسنامه خود را دستکاری می‌کند؟ سوال اینجاست چرا افراد اقدام به دستکاری پلاک خود می‌کنند؟ ما به این میزان بسیار زیاد خودرو داریم که در معابر در حال تردد هستند و ما چگونه می‌خواهیم مثلاً یک خودرو را صدا بزنیم و خطاب به آنچه بگوییم؟ مثلاً به انبوه سواری پراید و موتورسیکلتی که در حال گذر و عبور هستند باید چه بگوییم و چگونه باید یکی از آنها را چگونه خطاب کنیم؟

سرهنگ مؤمنی گفت: باید شماره پلاک آن را بگوییم و آن را خطاب قرار دهیم که مشخص باشد ما کدام خودرو مد نظرمان است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بیان کرد: ماده ۷۲۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت اشاره داشته است که کسی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه خود می‌کند به حبس از ۶ ماه تا یکسال محکوم می‌شود. سرهنگ مؤمنی گفت: با ابتکار جالبی که مقامات محترم قضائی انجام می‌دهند این است که کسانی را که اقدام به دستکاری ارقام پلاک می‌نمایند را مجبور به پرداخت جریمه دو وسیله نقلیه می‌کنند که حتماً باید آن را پرداخت کنند.

کد خبر 5837779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha